Nieuw IoT-platform van Insight zorgt voor snelle ontwikkeling van toepassingen voor detectie en preventie

Franse versie

Grimbergen, 2 juli 2020 - Insight, wereldwijd toonaangevend IT-adviseur en systemintegrator van intelligente technologische oplossingen, heeft vandaag zijn Insight Connected Platform voor detectie & preventie aangekondigd. Dit schaalbare Internet of Things (IoT)-platform stelt organisaties in staat zorgt om snel slimme toepassingen te ontwikkelen om de gezondheid & veiligheid binnen publieke ruimtes te bewaken en te verbeteren.

Insight Connected Platform overview

Insight Connected Platform voor ‘detectie en preventie’

Het platform verhoogt de efficiëntie en de snelheid van implementatie van concrete toepassingen door gebruik te maken van het Internet of Things (IoT) en Artificiële Intelligentie (AI). Door het samenvoegen van gegevens van een breed scala aan apparaten, camera's en sensoren in een enkel dashboard, helpt het IoT framework organisaties realtime zicht te krijgen op die informatie die nodig is voor het opsporen en voorkomen van gezondheidsrisico’s in publieke plaatsen.

Door deze combinatie van IoT, data en AI-mogelijkheden en de vele partnerschips met bedrijven zoals bijvoorbeeld Intel, Micorsoft, Bosch en vele anderen kan het Insight Connected Platform ‘openbare ruimtes’ transformeren tot een veilige omgeving. Een aanpasbare, gebruiksvriendelijke app maakt het immers eenvoudig om gebruikers te beheren, sites en sensoren te monitoren, rapporten te genereren en alertheidsworkflows te creëren. Voor organisatie betekent dit platform dat ze minder ontwikkelingskosten en minder ontwikkelingsrisico’s hebben terwijl ze een toepassing op maat en op slechts enkele maanden kunnen uitrollen, eerder dan jaren.

Concrete toepassingen

Insight heeft met haar Connected Platform reeds tal van oplossingen voor verschillende organiaties mogelijk gemaakt. Zo is er de ‘contactloze temperatuursbewaking’ waarbij het Insight Connected Platform data van warmtebeeldcamera’s capteert en deze omzet in informatie om verhoogde temperaturen van groepen mensen te monitoren, te detecteren en waarschuwingen uit te sturen.

Er zijn ook de ‘Portable Virus Testing Centers (PVTC's)’. Hierbij wordt – samen met Microsoft, Intel, Bolide en Bosch – het Connected Platform gebruikt om budget-vriendelijke, draagbare testcentra te ontwikkelen die zijn uitgerust met slimme technologie.

Er is ook een toepassing waarbij RFID-sensoren (Radio-Frequency Identification) geïntegreerd worden in handreinigingsstations om organisaties te helpen het gebruik en de naleving van het hygiënebeleid door werknemers te bevorderen.

Insight Connected Platform werkt met RFID-sensore

Meerwaarde Insight

Naast de technische componenten van het platform steunt Insight op zijn diepgaande expertise om organisaties een volledig dienstenpakket aan te bieden. Via het callcenter dat 24/7 het hele jaar door bereikbaar is, verzekert Insight de beschikbaarheid en actieve monitoring van het cloudplatform en zijn geconnecteerde randapparaten. Zo zorgt het bedrijf voor een totale ondersteuning op het terrein, gaande van gateway tot sensor.

“Voor de ontwikkeling van ons Connected Platform baseerden we ons op de problemen waarmee veel organisaties, ongeacht hun sector, nu mee geconfronteerd worden. Wereldwijd krijgen we vragen om dit platform in te zetten voor specifieke toepassingen rond detectie en preventie binnen publieke ruimtes. Daarom creëerden we een IoT-oplossing die organisaties kan helpen om hier snel vaart mee te maken", zegt Marie del Marmol, country manager van Insight BeLux.